bijna naar huis! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Erin Boudewijn - WaarBenJij.nu bijna naar huis! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Erin Boudewijn - WaarBenJij.nu

bijna naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Erin

30 November 2012 | Australië, Port Douglas

Long time ago!!

Lieve lieve mensen! Het is een tijd geleden dus ik dacht het is weer tijd voor een verhaal want ik heb jullie nogal verwaarloost. Omdat ik zoveel heb meegemaakt vertel ik alles verkort anders word het verhaal veel te lang :)

Mijn laatste verslag was nog van mijn roadtrip naar cairns. Inmiddels heb ik al veel meer gedaan. De roadtrip eindigde in cairns waar mijn ouders mij kwamen bezoeken. Dit was een erg rare maar super gave ervaring. Ik was zo blij om mijn ouders weer te zien na zo'n lange tijd. De eerste avond dat ik mijn ouders zag zijn we uit eten gegaan met Femke en Marije. Hierna zijn de meiden en ik uit elkaar gegaan. Mijn ouders verbleven in een hotel super de luxe ik had geen idee wat ik mee maakte na slapen in een campervan en hostels. It was like heaven!

Ik wilde graag een dierentuin bezoeken dus mijn ouders en ik hadden besloten om naar hartleys crocodile adventures te gaan. Mijn ouders hadden een auto gehuurd dus erg makkelijk om hier naar toe te gaan. De dierentuin was super leuk en ik dacht misschien kan ik hier wel vrijwilligers werk doen. Ik had en email gestuurd en hoorde niets.

Om deze reden hadden ik en mijn ouders besloten om met de auto langs de oost kust naar Brisbane te rijden. ( dit had ik gelukkig nog niet gedaan haha) maar dat geeft niet. De reis met mijn ouders was erg gezellig en leuk. Ik en papa wisselde om met rijden. Ik vond het onwijs leuk om met mijn ouders te reizen! En op deze manier weer tijd met ze door te brengen. We hebben samen hele mooie en leuke dingen gezien. Ik denk dat mijn ouders ook stiekem een beetje verliefd zijn op australie.

Toen wij in een plaatsje genaamd maryborough kwamen werd ik gebeld door een nummer dat ik niet kende. Het was de dierentuin, of ik nog steeds vrijwilligerswerk wilde doen? Natuurlijk wilde ik dag nog. Ik besloot om eerst met mijn ouders de reis naar Brisbane af te maken en daarna terug te vliegen naar cairns. Een paar dagen later kwamen we aan in Brisbane en dit betekend dat we afscheid moesten nemen. Dit viel voor ons allemaal toch wel weer heel erg zwaar. Mijn ouders zijn nog een paar dagen in Brisbane gebleven en hebben daarna besloten om maar weer naar huis te gaan.

Aangekomen in cairns heb ik 1 nachtje in een hostel verbleven en vertrok de volgende dag naar de dierentuin. Ik vond het erg spannend en had er onwijs veel zin in. Femke kon geen werk vinden in cairns dus ik had gezegd misschien kan jij ook vrijwilligers werk doen. Zij werd ook aangenomen en was 1 dag eerder dan ik begonnen.
We werkte voor onze slaaplek en eten. We verbleven bij de manager en zijn vrouw in huis. Je moest wel van honden houden want hij had er namelijk een paar. Maar liefst 10 honden haha. Drew de manager is een 'pig hunter'. Hij gaat met zijn honden het bos in om wilde zwijnen te vangen en als beloning mogen de honden deze dan opeten.

De eerste dag moest ik allemaal papierwerk invullen alle mensen ontmoeten en vervolgens mocht ik dan beginnen. In het begin moesten we vooral dingen schoonmaken enzo. Was niet zo heel veel aan.
Nadat ik er wat langer was deed ik meestal iedere ochtend het voeren van de vogels. Helpen met voer voor de rest van de dag voor te bereiden, hokken schoonmaken, vogels op display zetten ( die moet je dan van achter de schermen het park in brengen zodat ze overdag bekeken kunnen worden en aan het einde van de dag weer terug brengen). En vervolgens aan het einde van de dag alle dieren voeren. Ik heb ook geholpen met sommige shows. Ik zou eigenlijk maar 2 weken blijven maar ik ben er ongeveer 6,5 maand geweest. Omdat ik er zo lang was heb ik heel veel dingen gedaan die vrijwilligers eigenlijk helemaal niet mogen doen. Ik heb krokodillen met de hand gevoerd. Helpen krokodillen vangen van klein nog niet eens een meter tot bijna 5 meter lange krokodillen. Omdat ik op zo veel verschillende plekken werkte wist ik meer dingen dan de meeste mensen die in de dierentuin werkte. Om deze reden werd er vaak naar mij gevraagd omdat ik bijna altijd wel wist waar iets wat of wat waar gedaan moest worden.
Tot mijn spijt moet ik ook mededelen dat in deze periode Pascal en ik uit elkaar zijn gegaan. We hebben het samen heel erg leuk gehad helaas ben ik bang dat de afstand toch niet zo'n succes is in een relatie.

Ik heb hier onwijs leuke mensen ontmoet en het was een onwijs leuke ervaring. Ik heb zoveel geleerd ik had echt de tijd van mijn leven. Ik praatte alleen maar Engels en het begint nu tot een punt te komen dat ik Nederlandse woorden begin te vergeten. Laatst vond ik een knikker ik keek er naar en ik had gewoon Geen idee letterlijk geen idee meer dat dat een knikker was. Ik moest aan Shane een collega van werk vragen wat het in het Engelse heette zodat ik het kon vertalen naar het nederlands. Hahaha hoe erg is dat!

Ik ben samen met Kirra, Mick en Shane een weekend wezen kamperen en naar een rodeo in mareeba geweest. Ik heb een stel nieuwe ( local ) vrienden die me heel veel hebben laten zien en geleerd hebben. Ik ben onwijs blij dat ik deze mensen ontmoet heb. Ze beginnen te zeggen dat ik aan het veranderen ben in een echte Aussie. Volgens Mick en jason ben ik al een echte Aussie. Ik heb het Australisch accent al redelijk en ik zeg; sweet, outstanding, how you going?, en nog veel meer dingen. En als ik Nederlands praat moet ik er echt over na denken en ga ik soms over op Engels haha. Dat gaat nog wat worden als ik straks over 2 weken thuis ben :p

Kirra had ontslag genomen bij hartleys omdat ze graag wilde gaan reizen. Ze vroeg of ik met haar mee wilde. Haar plan was om met haar eigen auto te gaan rijden van cairns naar Brisbane en dan van Brisbane naar Melbourne enzo. Omdat ik de oostkust nog maar 2 keer gedaan had Dacht ik joh waarom niet. Kirra en ik zijn vertrokken naar Brisbane en hebben hier een maand over gedaan. We hebben onwijs leuke tijd samen gehad en ik denk dat ik nog nooit iemand heb ontmoet waar ik zoveel vergelijking mee had. We vinden allebei dezelfde dingen leuk en naja eigenlijk alles wat je je maar kan bedenken als de 1 het leuk vond, vond de ander het ook leuk. We waren voor een maand lang 24/7 samen en hebben geen 1x ruzie gehad. We hadden de beste reis ooit het was echt een top tijd.

Aangekomen in Brisbane wilde ik voor 2 weken een baantje zoeken om wat geld te verdienen. Kirra ging hier een vriendin bezoeken en ik dus werken. Ik vond een baan door to door sales. Holy shit excuse my language wat een kut baan. Ik heb het 3 dagen gedaan en ik was het zat. Kirra en ik hadden besloten om terug te gaan naar cairns om hier de zonsverduistering te bekijken. We hadden vluchten geboekt en we zouden 2 weken in cairns blijven. Inmiddels is Kirra nu bijna in Melbourne alleen en ik ben nog steeds in cairns. Cairns is een beetje mijn thuis basis geworden ik heb hier vrienden en mensen die ik ken. Ik ben hier nu nog 2 weken en dan ga ik naar huis voor de kerst vakantie. Ik ga mijn oma verrassen voor haar verjaardag. Dus graag niets tegen mijn oma zeggen!

Voor nu is de planning om naar huis te gaan voor de feestdagen oud en nieuw en mijn verjaardag. Daarna wil ik weer terug. Ik wil nog een aantal boerderijen opzoeken en ik wil de westkust nog zien.

Australie is een onwijs gaaf en mooi land en ik raad iedereen aan om het te bezoeken. De locale bevolking is echt onwijs aardig en willen graag alles met je delen.

Ik kijk er onwijs naar uit om al mijn vrienden en familie weer te zien ik mis jullie en kan niet wachten om iedereen een dikke knuffel te geven!

Tot over 2 weken

Xxxxxxxx

  • 30 November 2012 - 08:59

    Leandra:

    SUPERLEUK dat je weer een berichtje hebt geplaatst! Had ik niet meer verwacht eerlijk gezegd hahaha.
    Count down: 9.5 month down, 0.5 month to go till I see my Sis!!

  • 01 December 2012 - 16:30

    Wilma:

    Lieve Erin,
    Heerlijk leesvoer, lief van je jouw belevenissen in het verre Australië met ons te delen. Wat een mooie, spannende, uitdagende en zeker nieuwe indrukken heb je al die maanden opgedaan, fantastisch en ik vind je gewoon boven alles verschrikkelijk stoer, echt top!
    Heerlijk gezellig dat je over 2 weken weer thuis bent met allerlei leuke plannetjes, veel genieten daarvan. We zitten inmiddels behoorlijk in het Hollandse winterweertje brrrr. Wens je een goede thuisvlucht en hopelijk tref ik je even op je verjaardag. Veel liefs van Wilma x

  • 01 December 2012 - 19:34

    Miranda:

    Hé lieve Erin,

    Wat fijn om je verslag te lezen. Wow, wat een belevenissen!! Goede reis naar huis! Miranda

  • 01 December 2012 - 21:45

    Carla:

    Heyyy Aussie-girl, dat was weer smullen zeg je reisverhaal. Vooral die krokodillen, echt stoer hoor.
    Ook helemaal leuk voor iedereen dat je een Dutch break komt maken, wie weet zie ik je ook nog.
    Alvast welcome home.
    Met een dikke knuffel,
    xx Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Erin

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 12621

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: