afscheid en een nieuw begin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erin Boudewijn - WaarBenJij.nu afscheid en een nieuw begin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erin Boudewijn - WaarBenJij.nu

afscheid en een nieuw begin

Door: Erin

Blijf op de hoogte en volg Erin

08 April 2012 | Australië, Brisbane

Lieve mensen !!
Ik ben weer terug in de stad het is allemaal heel snel gegaan. Ik zal jullie even afgelopen week vertellen.
2 weken geleden op donderdag zijn Leonie en Barton naar brisbane gegaan voor een verlovingsfeestje en om heen dochter isabel op te halen. Ik zou dus vanaf donderdag tot zondag avond alleen zijn. Gelukkig kwam femke vanuit adelaide naar me toe super gezellig !
Ik moest vanaf de boerderij 2uur rijden om femke op te halen haar bus zou om 16.35 aankomen. Omdat ik niet precies wist hoelang het tijden was ben ik om half 2 al weg gegaan. Ik moest ook nog wat honden voer kopen en nog wat dingetje voor mezelf. Natuurlijk was ik daar al snel klaar mee en moest ik nog een uur op femke wachten want de bus was een half uur telaat.
Het was onwijs leuk om femke weer te zien en we zijn snel in de auto gestapt en weer terug gereden naar de boerderij want het begon al donker te worden en dan wordt het kangaroo tijd. Na ongeveer 3 kwartier te hebben gereden en al ruim 100 kangaroos gezien te hebben moest ik opeens heel hard remmen. Er kwamen 2 kangaroos naast ons rennen ik probeerde uit te wijken maar tevergeefs de kangaroo raakte de zijkant van de auto en brak zijn nek hij was opslag dood. We hadden nog gestopt en gekeken maar we konden niets meer voor hem doen. Het was echt heel erg zielig maar gelukkig heeft ie niet geleden en had ik ook geen schade aan de auto gemaakt gelukkig !
Toen we terug kwamen op de boerderij even snel wat gegeten even bijgekomen en naar bed gegaan. De volgende dag weer vroeg op om de beestje te doen en femke wegwijs te maken. De rest van het weekend hebben we niet zoveel gedaan lekker gevist aan het water en bijgeklets. Zondag rond 12u viel in 1x de stroom uit, dat was wel al vaker gebeurd dus ik dacht dat doet het na een uurtje wel weer. Blijkbaar was er een kabel afgebroken en hadden we de hele dag geen stroom meer. Toen we savonds de kalfjes aan het zoeken waren bedacht femke oppeens dat het wel slim was om kaarsen te gaan zoeken zodat we ook nog wat konden zien voordat het donker werd. (gelukkig was femke er anders zat ik daar in het donker zonder kaarsen haha).
Toen ik terug kwam van alle beestje voeren had femke kaarsjes gevonden en zaten we dan in het donker te dineren op een boerderij in de middle of no where 2u van de bewoonde wereld vandaan. Gelukkig zat ik niet in me eentje we gingen wel maar vroeg naar bed want het was toch wel eng.
De volgende ochtend waren Leonie en Barton met hun dochter er ook weer. Inmiddels waren bijna alle vriezer ontdooit. Gelukkig konden ze een generator opstarten zodat ze niet alles klaar hoefde te maken.
Die dag hebben we sochtends een hekwerk moeten slopen en alles naar ‘the dump’ moeten brengen. Ze hebben een eigen vuilnis belt een onwijs groot gat in de grond met allemaal troep erin. Daarna wilde isabel hun dochter met ons paardrijden. Femke en ik vonden dat een goed idee en Leonie zei dan kunnen jullie ook wel meteen wat nuttigs doen. We moesten een groep koeien ophalen die bij de vorige veedrijving achter gebleven waren. We hebben er 4 uur over gedaan want het waren de traagste koeien ooit en femke wist natuurlijk nog niet zo goed wat ze moest doen en isabel waarvan ik dacht dat die onwijs goed zou zijn was bijna bang voor de koeien. Dus ik instrueerde femke wat ze moest doen en isabel liep er een beetje bij. Femke ging gelukkig onwijs goed dus dat was wel fijn.

Toen we eindelijk terug waren wisten we niet meer hoe we zitten moesten me kont deed zo’n pijn niet normaal haha. Het was toch wel onwijs gaaf dat ik de ‘meeste’ ervaring had en dus een beetje de leiding had eigenlijk. Ik stuurde ook de honden aan het is zo gaaf om die aan het werk te zien ze zijn er zo goed in.
De koeien hadden we in de yards gedreven waar ze de nacht zouden spenderen. De volgende dag moesten we de kalfjes van hun moeder scheiden en omdat ik Leonie er nog niet was en ik na Barton de meest ervaren persoon was moest ik de sorteer hekken bedienen. De yards zijn allemaal hekken met allemaal vakken erin zodat je de koeien stieren en kalfjes van elkaar kan scheiden. Ik moest dus 3 hekken bedienen terwijl er allemaal koeien om me heen rende.
Nadat we alles van elkaar gescheiden hadden was leonie geariveerd en moesten de kalfjes gebrandmerkt en onthoornt worden.

De kalfjes moeten dan in een dun paadje tussen 2 hekken gedreven worden zodat ze geen kant meer opkonden. Femke en isabel duwde ze daarin. Hierna kwamen ze in de ‘crush’ hierin worden ze vast gezet en op hun zij gelegd zodat ze nergens meer heen kunnen. Leonie deed een brandmerk op hun kant Barton deed het onthoornen en ik gaaf ze een spuit met medicijnen. Het brandmerken stonk onwijs en hun kant stond soort van in brand even. Bij sommige kalfjes spoten 2 straaltjes bloed uit hun hoofd op de plek waar Barton hun horentjes uit had gebrand. Echt heel bizar gezicht net zo horror film. Ik vond het wel onwijs gaaf om mee te helpen en het was een echt aussie farm experience.
Smiddags hadden we de middag vrij en konden we lekker zwemmen in de lagoon met tess de puppy.
De volgende dag gingen we de hele dag hekken slopen draden doorknippen in de volle zon met 35 graden en 4km lang dat was een erg zware dag maar hoort erbij.

De volgende ochtend waren femke en ik de honden aan het doen toen Barton aankwam lopen. Hij vroeg wat onze plannen waren. Hij zei we krijgen met pasen 10man over de vloer en dan kunnen we eigenlijk niet nog 2 monden erbij voeden. Er was ook niet genoeg werk voor 2 mensen en of we het erg vonden om door te gaan. Hij kon ons vandaag nog wel naar de stad brengen. Femke en ik waren met stomheid geslagen en wisten niet wat we moesten zeggen.
We voelden ons zo niet meer welkom en besloten meteen onze tassen in te pakken. Tijdens het inpakken kwamen ze samen naar ons toe en zeiden ze dat het er verkeerd uitgekomen was en dat we nog niet weg hoefde en dat Barton moeite heeft met communiceren. Maar natuurlijk was hierdoor de sfeer al verpest en besloten femke en ik om gewoon door te gaan met pakken en te vertrekken.

Ze hebben ons naar Mitchell gebracht waar we nog 5 uur op de nacht bus moesten wachten. Deze vertrok om 00.45u. We mochten in de plaatselijke pup onze spullen neer zetten. Ze waren onwijs vriendelijk en zeiden als jullie niet aan de bar willen zitten kunnen jullie ook hierachter in de lounge tv kijken. Wij waren hier onwijs dankbaar voor en zijn direct op de bank gaan zitten 5 min tv gekeken en toen tot half1 in slaap gevallen haha. Toen naar buiten gegaan de bus in gestapt terug naar brisbane. Ik zit nu weer in het hostel bij marije het meisje ook vanuit nederland die ik al kenden. We hebben besloten met ze 3e een wicked van te huren voor 3 weken en samen door te reizen naar cairns. Je kan ook slapen in deze bus en erzit ook een keuken in echt super vet. We blijven nu 2 weken in dit hostel en daarna gaan we doortrekken. Ik heb er echt super veel zin in en het is echt onwijs gezellig met ze 3e.

Tot het volgende verslag ! sorry voor het lange verhaal haha foto's volgen binnenkort !

Dikke kussen !!

  • 08 April 2012 - 09:11

    Leandra:

    Superleuk verhaal! Jammer dat het zo is afgelopen bij Barton en Leonie, want ze waren zo aardig.
    Misschien kan je nog een keer terug naar hun toe.
    Wat staat de komende 2 weken in Brisbane op de planning? Is daar veel te doen? Die wicked van klinkt heel erg gaaf in elk geval!
    Ik weet even niks meer te vertellen dus jullie heel erg veel plezier!!!

    dikke kus Lee

  • 08 April 2012 - 10:07

    Anita De Vries:

    Hee erin,

    het kinkt allemaal zooo onwijze cool! Het doet me denken aan mc leods daughters hahahaha..
    geniet ervan maar volgens mij doe je dat wel!
    Liefs anita

  • 08 April 2012 - 12:57

    Nanko:

    jammer dat jullie weg werden gekeken vsn die boerderij. Aan je verhaal te lezen heb je er veel geleerd en kreeg je het net onder de knie (als meest ervaren van de groep). Misschien kun je ze nog een bednkje sturen of iets dergelijks. het was toch wel een "life-time experience". Die heb je alvast in the pocket.
    Maar goed Austrailië is nog groot genoeg om verder te reizen. Er is nog zoveel te doen. Met de ervaring die jullie hebben opgedaan op de boerderij kunnen jullie zo ergens anderes aan de bak.
    Veel plezier in jullie "Wicked van" en tot je volgende verslag.

    Cheers Nanko

  • 08 April 2012 - 14:07

    Miranda:

    He lieve Erin,

    Het klinkt echt supercool wat je allemaal doet. Inderdaad net McClouds Daughters. En een Wicked Van? Klinkt wicked! Veel plezier de komende weken en ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 08 April 2012 - 15:38

    Wilma:

    Hey Erin,
    Wat een story weer,je maakt werkelijk de gekste dingen mee. Dat slachten van die koe heb je dus niet meegemaakt. Jammer zo'n misverstand maar gelukkig ben je nu helemaal blij, leuk met z'n 3en, nieuwe plannen en de wicked van, heel veel plezier weer en tot je volgende belevenissen. Hug van Wilma

  • 09 April 2012 - 06:23

    Mam:

    Super leuk en wat heb je veel meegemaakt en geleerd. Ik zou zeker een leuke bedank mail sturen want je bent daar toch ontzettend hartelijk ontvangen. Nu lekker vakantie vieren met de meiden en daarna gewoon weer een andere boerderij opzoeken. Misschien 1 met schapen want die discipline (schapen scheren) moet je ook nog onder de knie krijgen. Net wat Nanko schrijft, er is nog heel veel te doen en te ontdekken daar in Down Under. Liefs mam

  • 09 April 2012 - 10:58

    Carla:

    Hoi Erin,

    Heb weer genoten van je coole avonturen. Jammer dat het bij Leonie en Barton zo afliep maar je kijkt op een bijzonder leuke en leerzame tijd terug bij hen. Nu lekker genieten met de meiden en ik kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.

    Dikke knuf en je bent een topper,
    Carla

  • 10 April 2012 - 10:54

    Anne:

    Heee meis

    Wat een verhaal weer zeg! dat arme beestje die dood is!:(
    Vind het wel een beetje asso dat ze jullie zo wegsturen zeg! Dat zou in nederland nou nooit gebeuren!

    Lief veeel plezier nog!! En hoop je snel te zien!! xxxxxx

  • 16 April 2012 - 11:31

    Leandra:

    Je had eigenlijk die kangoeroe die je had aangereden mee moeten nemen. Misschien hadden de honden er nog wat aan gehad (als ik de foto zo bekijk tenminste..) Want ja, nu ligt hij zo dood in de greppel, dat is misschien nog wel erger.

    Ben heel erg benieuwd wat jullie in Brisbane doen! Zet je alsjeblieft weer een verslagje online???
    En ik las dat Femke (2) vanuit Perth naar Cairns vliegt. Hebben jullie daar afgesproken??

    kus Lee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Erin

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 12619

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: